Nieuws

Winkelcentrum promotie 2018

Winkelcentrumpromotie 2018 Winter

Winkelcentrum promotie; wat is het?

Het onder de aandacht brengen van een nieuw of bestaand product of service met als doel de omzet positief te beïnvloeden. Zo luidt de definitie van ‘promotie’. Promotie kent vele vormen. Bedrijven maken bijvoorbeeld promotie door middel van visitekaartjes, autobelettering en bedrijfskleding. Voor het promoten van een nieuwe voorstelling gebruik je billboards, verspreid je flyers en schrijf je persberichten. Promotie is van alle tijden, je komt het in het dagelijks leven overal tegen en iedereen doet er aan mee. Ook voor winkelcentra is goede promotie essentieel. Hoe kan uw winkelcentrum promotie onderscheidend zijn in een wereld waar consumenten steeds slimmer worden en concurrentie altijd op loer ligt?

Wat is er veranderd?

Lang, lang geleden in een internetloos tijdperk verschenen er interviews met winkeliers in het lokale dagblad, er werden evenementen georganiseerd en wekelijks landde met een flinke plof de huis-aan-huis folders op de mat. Trouwe consumenten kwamen een leven lang bij dezelfde winkel, de relatie tussen consument en ondernemer was stabiel. Dit is absoluut veranderd. Wie anno 2018 geen 24-uurs marketingstrategie heeft kan niet opboksen tegen het geweld van aanbieders die dit kunstje wel beheersen. Voorheen koos je als potentiële klant voor een winkel/winkelgebied dat bij je paste. Tegenwoordig bepaald de consument de koers. De consument heeft een stem gekregen, waar naar geluisterd moet worden.

En straks?

De consument is veeleisend, en terecht. Zowel offline als online willen we terecht kunnen waar en wanneer dit ons uitkomt. Sfeer, beleving en gemak staan centraal. Aanbieders dienen ten alle tijden bereikbaar en behulpzaam te zijn. Shoppen moet aantrekkelijk en gemakkelijk zijn op alle fronten. Het is een hele opgave om altijd flexibel en vernieuwend te zijn, maar je moet mee! Wie niet vooruit gaat staat stil, en wie stil staat wordt ingehaald. Een gezonde marketingmix waarin de consument centraal staat is van belang voor uw winkelcentrum promotie. Hoewel shoppen op internet een opmars maakt wordt er ook nog steeds geïnvesteerd in fysieke winkels. De winkelcentra zullen niet zomaar verdwijnen, maar meebewegen met de tijd is een must!

 

Winkelcentrum promotie 2018

Wat is nieuw in de wondere wereld van winkelcentrum promotie? Hier een paar suggesties van 1,2..8 Promotie:

Grootste Raadbak van Nederland

Een traditionele actie in een nieuw jasje. Dit product staat al jaren in ons magazijn en bij winkelcentra door heel het land. Echter is deze raadbak 40 cm bij 40 cm,  dat vinden wij een beetje klein. Daarnaast kunnen deelnemers van deze acties het antwoord opschrijven en in een brievenbus deponeren. Oubollig! Dat kan beter, groter en sneller! NIEUW; Dé grootste raadbak van Nederland. Onze nieuwste aanwinst is 2,5 meter hoog en 1 meter breed. Daarnaast is de zuil voorzien van een touchscreen met ingebouwde pc. Zodoende komen alle gegevens direct in een document en kunnen wij veel makkelijker de winnaars bereiken en mailinglijsten maken van alle deelnemers. De aftrap was in Haarlem waar de raadbak een maand lang in winkelcentrum Schalkwijk stond.

Deze zomer smelt heel Nederland bij onze nieuwe ijskar

Elk zomer weer trakteren wij consumenten en bezoekers bij onze opdrachtgevers op lekker fris ijs! Maar de ijskar die wij hiervoor gebruikte is met pensioen. Het is tijd voor iets nieuws! Zoals wij dat wel vaker doen. Vorig jaar hebben wij een custom-made ijskar gemaakt. Als basis dient het frame van een oude bakfiets met daarop een gloednieuwe vriezer met ombouw. Het geheel is demontabel en past makkelijk in een goede bus. Daarnaast kunnen onze opdrachtgevers de kar helemaal laten bestickeren of bedrukken in eigen huisstijl inclusief logo en ander artwork. Om het geheel af te maken plaatsen wij standaard een ludieke IJskok en een gezellig muziekje bij de ijskar. Zo is er niet alleen wat lekkers te eten maar ook gezelligheid en valt er zeker wat te beleven. Inclusief klein trapje voor de kids en ouders die niet kunnen kiezen.

Kerst is HOT! Kerst-activiteiten als winkelcentrum promotie

Winkelcentrum promotie KerstWij praten hier op kantoor al jaren over het kerstfeest. Je ziet het gewoon gebeuren. De kerstmarkten uit Duitsland worden nog steeds goed bezocht door ons Nederlanders. En vele vinden het tijd om dé kerstmarkt naar Nederland te halen. De toename in de vraag naar kersthuisjes en kramen is enorm. Gelukkig hebben wij de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in deze trend. Op dit moment kunnen wij dan ook al een flinke kerstmarkt voor onze klanten neerzetten. Daarnaast vernieuwen wij ons aanbod in andere kerst-activiteiten en decoratie. Neem maar eens een kijkje op www.winter-entertainment.nl. Hier zetten wij een groot deel van ons kerst-activiteiten op een rijtje.

Gerelateerde link: Leuke ideeën voor een openingsactie

Gerelateerd artikel: Promotieteam & Promotie medewerkers