Blog

Winkelcentrumpromotie 2019

Winkelcentrumpromotie 2019

De wereld van promotie is altijd aan verandering onderhevig. Online en offline trends spelen hierin een grote rol. Uiteraard volgen wij dit als promotiebureau op de voet. 
Waar moet een winkelcentrum, qua promotie, minimaal aan voldoen in 2019? Wat is hot? U leest het hier.
Wij wensen u veel inspiratie en leesplezier met onderstaand artikel.

Winkelcentrum promotie 2019

Wat kunt u doen aan promotie voor het winkelcentrum? Hier een paar suggesties van (promotiebureau) 1,2..8 Promotie:

Off- vs. Online of in de mix?

off- en online promotieZorg dat u online vertegenwoordigd bent! Deze aanpak moet natuurlijk wel passen bij uw winkelcentrum en doelgroep. Moeilijk? Begin met de basis. Wat ons betreft is Google Mijn bedrijf een eerste stap in online vindbaarheid. Hierna volgt een frisse website en de juiste inzet van social media. Zorg dat uw klanten online kunnen vinden wat ze zoeken. Denk aan contactgegevens en openingstijden van winkels en informatie over de wijk, het dorp of de stad. Maar wat kunt u verder doen aan winkelcentrumpromotie? Hoe maakt een winkelcentrum de koppeling naar online? Bijvoorbeeld door middel van consumentenacties waarbij klanten zowel off- als online kunnen deelnemen, of aanbiedingen getoond in A-frames, de krant maar ook op Facebook of Instagram. Kansen genoeg! Pak deze met beide handen aan om maximaal te scoren! In 2019 vervagen de verschillen tussen online en offline, ga voor de mix, crossmedia is de norm.

Groot, groter, grootst?

Winkelwagen XL winkelcentrumpromotieWij vinden van wel! Niet alleen is het een logische stap richting meer zien en gezien worden, het is ook duidelijk merkbaar in de aanvragen. Vorig jaar gingen wij meerdere malen op pad met de grootste Raadbak van de Benelux. Daarnaast deden wij de verzorging van de grootste snoepautomaat van Europa en reden wij rond met de grootste winkelwagen van Nederland. In bijna alle gevallen viel er iets te beleven en te winnen en ook in 2019 zetten wij deze winkelcentrumpromotie-trend door! Zal dit zo blijven? Of kunnen wij volgend jaar schrijven over; ‘Klein is het nieuwe groot’? Wilt u als winkelcentrum ook groter?

Wij denken graag met u mee. Klik hier voor contact.

Instagram #online

Instagram winkelcentrumpromotie

In 2018 kwamen er al een aantal winkelcentra met een Instagram account op de proppen. Wij verwachten dat dit aantal in 2019 flink toe zal nemen. Waarom doen winkelcentra dit? Een facebookpagina is toch genoeg om mee te komen met de social media gekte? Ja én nee is het antwoord. Het hangt er maar net vanaf welke doelgroep u wilt aanspreken. Het is een feit dat jongere mensen steeds vaker overstappen naar Instagram. Met Instagram bereikt u een jongere doelgroep maar ook ouders met jonge kinderen. Is dit een groot deel van uw doelgroep dan raden wij aan Instagram zeker te overwegen! Zoekt u hulp bij het ontwikkelen en onderhouden van uw Instagram-account? Klik dan hier voor Instagram voor winkelcentra.

Pannenkoeken printen

winkelcentrumpromotie print je pannenkoekNieuw! Hier op kantoor kunnen wij even geen pannenkoeken meer zien. Wat wel gaaf is om te zien, al onze pannenkoekprinters op pad in verschillende winkelgebieden. De naam zegt het eigenlijk al; wij printen pannenkoeken. In de gekste vormen, maten en kleuren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om logo’s te printen. Niet geheel onbelangrijk, de pannenkoeken zijn nog lekker ook! Het is een echte publiekstrekker. Trakteren en innoveren tegelijk, een groot succes. Ook dit jaar gaan wij weer flink aan de bak. Waaronder voor verschillende Hoogvliet vestigingen door heel het land. Onze printers zijn er klaar voor, u ook? Meer informatie: Pannenkoeken printen

Video-content #online

winkelcentrumpromotie 2019 video contentMisschien wist u het nog niet maar video-content is populairder dan ooit tevoren! Open maar eens Facebook of Instagram, dan zie je hoeveel posts bestaan uit filmpjes. Wij krijgen als promotiebureau geregeld de vraag of wij video’s kunnen maken voor onze klanten. Vroeger stelde men; een foto zegt meer dan duizend woorden. Inmiddels kun je eerder stellen; een video zegt meer dan duizend foto’s. In een wereld waarin er een dun lijntje heerst tussen off- en online is video-content al bijna niet meer weg te denken. Zodoende verzorgen wij voor verschillende winkelcentra video concepten en aftermovies. Bijvoorbeeld in Centrum Schalkwijk te Haarlem. Hier verrassen wij bezoekers door de rekening te betalen. Deze verrassings-act brengt reuring in het centrum maar ook online via Facebook en YouTube. Klik hier voor een voorbeeld.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw centrum? Neem een kijkje op deze pagina over video-content.


Vrijblijvend van gedachten wisselen? Klik hier om een afspraak te maken.


Gerelateerde link: Wat biedt 1,2..8 Promotie aan Winkelcentrumpromotie?

Gerelateerd artikel: 1,2..8 Boulevard – Trends en wat er speelt bij 1,2..8 Promotie